Klachtenregeling
Bij RMN streven wij naar een uitstekende ervaring voor iedereen. Helaas kan het soms voorkomen dat u ergens ontevreden over bent, of dat er zorgen of klachten ontstaan. Deze willen wij uiteraard snel oppakken en voor u oplossen.
Melding of klacht?
Wij maken onderscheid tussen een melding en een officiële klacht. Een melding is geschikt voor zaken zoals niet geleegde kliko’s of problemen met ondergrondse containers. Deze zijn gemakkelijk in te dienen via het Burgerportaal. Het kan zijn dat we aanvullende informatie van u nodig hebben. In dat geval nemen wij telefonisch of per e-mail contact met u op.
Bent u ontevreden over het gedrag van één van onze medewerkers? Dan is het mogelijk om een officiële klacht indienen. Deze behandelen wij strikt vertrouwelijk. Een officiële klacht nemen wij alleen in behandeling als:
- De klacht niet discriminerend van aard is;
- De klacht in het Nederlands is opgesteld. Als u de klacht in een andere taal wilt indienen bent u zelf verantwoordelijk voor het aanleveren van een vertaling;
- De klacht niet anoniem is. Wij vragen u altijd om uw persoonsgegevens en een duidelijke beschrijving met datum van het voorval waarover u een klacht wil indienen;
Onze klachtenprocedure
De meeste klachten kunnen we snel en informeel oplossen. Wij nemen binnen vijf werkdagen na ontvangst van uw klacht contact met u op. Als een informele afhandeling van uw klacht niet mogelijk is doorlopen wij de volgende stappen:
- Een onpartijdige medewerker behandelt de klacht. Wij bellen u om de klacht met u door te spreken;
- Beide partijen krijgen de kans om gehoord te worden, tenzij u nadrukkelijk aangeeft hier geen gebruik van te willen maken;
- Wij sturen u een schriftelijke bevestiging van de afronding van de klacht;
Meer informatie vindt u in de regeling klachtenbehandeling RMN.
Komen we er niet uit?
Het kan zijn dat u ontevreden bent over de afhandeling van uw klacht. In dat geval kunt u contact opnemen met de Nationale Ombudsman. Op hun website vindt u meer informatie over de procedure die zij hanteren.
Klachtenformulier
Velden met een * zijn verplicht.