Huishoudelijk afval aan huis verzamelcontainers2019-12-31T14:35:28+00:00

(Ondergrondse) verzamelcontainers

Woont u in een bovenwoning, appartement of flat, dan maakt u waarschijnlijk gebruik van verzamelcontainers. Deze kunnen zowel ondergronds als bovengronds zijn. Sommige verzamelcontainers zijn alleen toegankelijk met behulp van een chip/milieupas. Die containers horen bij een aantal daarvoor aangewezen woningen.

Chip/Milieupas onbruikbaar of defect?
Als uw chip/milieupas niet werkt verzoeken wij u contact op te nemen met de afdeling Publiekscontacten via 0900 – 6039222. Onze medewerkers zullen samen met u de oorzaak proberen te achterhalen en het probleem zo snel mogelijk voor u verhelpen.

Ik ga verhuizen, wat doe ik met mijn chip/milieupas?
Een chip/milieupas hoort bij verhuizing overgedragen te worden aan de nieuwe bewoner. Deze overdracht valt over het algemeen samen met het overhandigen van de voordeursleutel.

Chip/Milieupas vermist?
Als uw chip/milieupas is zoekgeraakt of zichtbaar beschadigd verzoeken wij u contact op te nemen met de afdeling Publiekscontacten via 0900 – 6039222. U kunt dan een nieuwe chip/pas krijgen. De oude chip/pas wordt geblokkeerd.

Melding maken

Milieupas aanvragen

Verzamelcontainers voor glas, papier, PMD en textiel

Er zijn ook (ondergrondse) verzamelcontainers voor het scheiden van:

  • Papier en karton
  • PMD (plastic verpakkingsafval, metaal (blik) en drankenkartons)
  • Glas
  • Textiel

Deze containers staan vaak bij winkelcentra en andere locaties in uw gemeente. Deze containers kan iedereen gebruiken. In de RMN app en op de locatielijsten van uw gemeente kunt u gemakkelijk opzoeken waar de dichtstbijzijnde verzamelcontainers bij u in de buurt staat.

Veelgestelde vragen

Ik ga gebruikmaken van een bestaande ondergrondse verzamelcontainer, hoe moet dit en welke is dat?2019-12-18T12:11:51+00:00

Op de dag na lediging, als RMN de minicontainer voor restafval bij u ophaalt, ontvangt u een brief van RMN in de brievenbus met informatie over het gebruik van de (ondergrondse) verzamelcontainer en een milieupas waarmee u de aan u toegewezen (ondergrondse) verzamelcontainer kunt openen. Bij deze brief zit ook een kaartje waar uw (ondergrondse) verzamelcontainer voor restafval zich bevindt.

Ik heb meerdere containers voor restafval en ga nu over naar een verzamelcontainer voor restafval. Wat nu?2019-12-18T12:20:48+00:00

Wanneer u eventueel overgaat op een (ondergrondse) verzamelcontainer, dan moet u alle containers voor restafval inleveren. Hoe en wanneer dit gebeurt, leest u in een informatiebrief die u ontvangt.

De verzamelcontainer die ik gebruik is vol/kapot, wat nu?2019-12-18T12:26:18+00:00

Neem contact op met de afdeling Publiekscontacten van RMN: 0900-6039222 (ma t/m vr 8.30-16.30 uur) of via info@rmn.nl. RMN zal ervoor zorgen dat de verzamelcontainer zo spoedig mogelijk geleegd of gerepareerd wordt. Plaats in geen geval afval naast de container. Doet u dit wel dan bent u in overtreding en kunt u een bekeuring krijgen.

Ik maak gebruik van een verzamelcontainer en ben de milieupas/chip kwijt, wat nu?2019-12-18T12:28:21+00:00

U kunt een nieuwe milieupas/chip aanvragen. Neem daarvoor contact op met de afdeling Publiekscontacten van RMN: 0900-6039222 (ma t/m vr 8.30 – 16.30 uur) of stuur een e-mail naar info@rmn.nl.

De oude milieupas/chip blokkeert RMN dan direct.