(Ondergrondse) verzamelcontainers
Woont u in een bovenwoning, appartement of flat, dan maakt u waarschijnlijk gebruik van verzamelcontainers. Deze kunnen zowel ondergronds als bovengronds zijn. Sommige verzamelcontainers zijn alleen toegankelijk met behulp van een chip/milieupas. Die containers horen bij een aantal daarvoor aangewezen woningen.
Chip/Milieupas onbruikbaar of defect?
Als uw chip/milieupas niet werkt verzoeken wij u contact op te nemen met de afdeling Publiekscontacten via 0900 – 6039222. Onze medewerkers zullen samen met u de oorzaak proberen te achterhalen en het probleem zo snel mogelijk voor u verhelpen.
Ik ga verhuizen, wat doe ik met mijn chip/milieupas?
Een chip/milieupas hoort bij verhuizing overgedragen te worden aan de nieuwe bewoner. Deze overdracht valt over het algemeen samen met het overhandigen van de voordeursleutel.
Chip/Milieupas vermist?
Als uw chip/milieupas is zoekgeraakt of zichtbaar beschadigd verzoeken wij u contact op te nemen met de afdeling Publiekscontacten via 0900 – 6039222. U kunt dan een nieuwe chip/pas krijgen. De oude chip/pas wordt geblokkeerd.
Verzamelcontainers voor glas, papier, PMD en textiel
Er zijn ook (ondergrondse) verzamelcontainers voor het scheiden van:
- Papier en karton
- PMD (plastic verpakkingsafval, metaal (blik) en drankenkartons)
- Glas
- Textiel
Deze containers staan vaak bij winkelcentra en andere locaties in uw gemeente. Deze containers kan iedereen gebruiken.
>>> Bekijk hier de dichtstbijzijnde verzamelcontainers bij u in de buurt <<<
Veelgestelde vragen
Neemt u contact op met de afdeling Publiekscontacten van RMN. Dit kan telefonisch op 0900-6039222 of per email info@rmn.nl. Dan bekijken we gezamenlijk wat de mogelijkheden zijn.
U ontvangt alleen een milieupas voor de (ondergrondse) verzamelcontainer wanneer u geen container voor restafval (meer) heeft.
Neemt u contact op met RMN (0900-6039222 of info@rmn.nl) voor meer informatie. U kunt eventueel ook langskomen op het kantoor van RMN, Lange Brinkweg 81 in Soest. Hier kunt u namelijk persoonlijk een vervangende milieupas/chip afhalen.
De milieupas/chip behoort bij het adres. Laat de milieupas/chip achter in de woning of draag deze gelijk met de huissleutels over aan de nieuwe bewoner.
Nee, per huishouden wordt er maar één milieupas/chip verstrekt, het is ook niet mogelijk (ook niet tegen betaling) een extra milieupas/chip voor uw adres aan te vragen.
Nee, aan het gebruik van de milieupas/chip voor de ondergrondse verzamelcontainer zijn geen extra kosten verbonden.
U kunt dit verzoek indienen bij RMN op telefoonnummer 0900-6039222 of via e-mailadres info@rmn.nl. Wij zullen dan bekijken en beoordelen of dit mogelijk is.
Neem contact op met de afdeling Publiekscontacten van RMN: 0900-6039222 (ma t/m vr 8.30-16.30 uur) of via info@rmn.nl. RMN zal ervoor zorgen dat de verzamelcontainer zo spoedig mogelijk geleegd of gerepareerd wordt. Plaats in geen geval afval naast de container. Doet u dit wel dan bent u in overtreding en kunt u een bekeuring krijgen.
U kunt een nieuwe milieupas/chip aanvragen. Neem daarvoor contact op met de afdeling Publiekscontacten van RMN: 0900-6039222 (ma t/m vr 8.30 – 16.30 uur) of stuur een e-mail naar info@rmn.nl.
De oude milieupas/chip blokkeert RMN dan direct.
In de RMN app en op deze website vind u de locaties van de openbare verzamelcontainers in uw woonplaats.