Huishoudelijk afval aan huis verzamelcontainers2019-12-31T14:35:28+00:00

(Ondergrondse) verzamelcontainers

Woont u in een bovenwoning, appartement of flat, dan maakt u waarschijnlijk gebruik van verzamelcontainers. Deze kunnen zowel ondergronds als bovengronds zijn. Sommige verzamelcontainers zijn alleen toegankelijk met behulp van een chip/milieupas. Die containers horen bij een aantal daarvoor aangewezen woningen.

Chip/Milieupas onbruikbaar of defect?
Als uw chip/milieupas niet werkt verzoeken wij u contact op te nemen met de afdeling Publiekscontacten via 0900 – 6039222. Onze medewerkers zullen samen met u de oorzaak proberen te achterhalen en het probleem zo snel mogelijk voor u verhelpen.

Ik ga verhuizen, wat doe ik met mijn chip/milieupas?
Een chip/milieupas hoort bij verhuizing overgedragen te worden aan de nieuwe bewoner. Deze overdracht valt over het algemeen samen met het overhandigen van de voordeursleutel.

Chip/Milieupas vermist?
Als uw chip/milieupas is zoekgeraakt of zichtbaar beschadigd verzoeken wij u contact op te nemen met de afdeling Publiekscontacten via 0900 – 6039222. U kunt dan een nieuwe chip/pas krijgen. De oude chip/pas wordt geblokkeerd.

Melding maken

Milieupas aanvragen

Verzamelcontainers voor glas, papier, PMD en textiel

Er zijn ook (ondergrondse) verzamelcontainers voor het scheiden van:

  • Papier en karton
  • PMD (plastic verpakkingsafval, metaal (blik) en drankenkartons)
  • Glas
  • Textiel

Deze containers staan vaak bij winkelcentra en andere locaties in uw gemeente. Deze containers kan iedereen gebruiken. In de RMN app en op de locatielijsten van uw gemeente kunt u gemakkelijk opzoeken waar de dichtstbijzijnde verzamelcontainers bij u in de buurt staat.

Veelgestelde vragen

Kan ik een milieupas/chip krijgen voor een andere ondergrondse verzamelcontainer?2020-04-03T09:52:29+00:00

Neemt u contact op met de afdeling Publiekscontacten van RMN. Dit kan telefonisch op 0900-6039222 of per email info@rmn.nl. Dan bekijken we gezamenlijk wat de mogelijkheden zijn.

Mijn milieupas/chip heeft zichtbare schade en werkt niet meer. Wat nu?2020-04-03T09:50:32+00:00

Neemt u contact op met RMN (0900-6039222 of info@rmn.nl) voor meer informatie. U kunt eventueel ook langskomen op het kantoor van RMN, Lange Brinkweg 81 in Soest. Hier kunt u namelijk persoonlijk een vervangende milieupas/chip afhalen.

Ik ga verhuizen, wat doe ik met mijn milieupas/chip?2020-04-03T09:49:16+00:00

De milieupas/chip behoort bij het adres. Laat de milieupas/chip achter in de woning of draag deze gelijk met de huissleutels over aan de nieuwe bewoner.

Kan ik een extra milieupas/chip krijgen?2020-04-03T09:48:38+00:00

Nee, per huishouden wordt er maar één milieupas/chip verstrekt, het is ook niet mogelijk (ook niet tegen betaling) een extra milieupas/chip voor uw adres aan te vragen.

Moet ik betalen voor het gebruik van de ondergrondse verzamelcontainer?2020-04-03T09:49:53+00:00

Nee, aan het gebruik van de milieupas/chip voor de ondergrondse verzamelcontainer zijn geen extra kosten verbonden.

De verzamelcontainer die ik gebruik is vol/kapot, wat nu?2019-12-18T12:26:18+00:00

Neem contact op met de afdeling Publiekscontacten van RMN: 0900-6039222 (ma t/m vr 8.30-16.30 uur) of via info@rmn.nl. RMN zal ervoor zorgen dat de verzamelcontainer zo spoedig mogelijk geleegd of gerepareerd wordt. Plaats in geen geval afval naast de container. Doet u dit wel dan bent u in overtreding en kunt u een bekeuring krijgen.

Ik maak gebruik van een verzamelcontainer en ben de milieupas/chip kwijt, wat nu?2019-12-18T12:28:21+00:00

U kunt een nieuwe milieupas/chip aanvragen. Neem daarvoor contact op met de afdeling Publiekscontacten van RMN: 0900-6039222 (ma t/m vr 8.30 – 16.30 uur) of stuur een e-mail naar info@rmn.nl.

De oude milieupas/chip blokkeert RMN dan direct.