Huishoudelijk afval aan huis verzamelcontainers2023-12-18T11:04:00+00:00

(Ondergrondse) verzamelcontainers

Woont u in een bovenwoning, appartement of flat, dan maakt u waarschijnlijk gebruik van verzamelcontainers. Deze kunnen zowel ondergronds als bovengronds zijn. Sommige verzamelcontainers zijn alleen toegankelijk met behulp van een milieupas. Die containers horen bij een aantal daarvoor aangewezen woningen.

Milieupas onbruikbaar of defect?
Als uw milieupas niet (meer) werkt verzoeken wij u contact op te nemen met het KlantContactCentrum van RMN of een aanvraagformulier voor een nieuwe pas in te vullen. De oude milieupas wordt geblokkeerd.

Ik ga verhuizen, wat doe ik met mijn milieupas?
Een milieupas hoort bij verhuizing overgedragen te worden aan de nieuwe bewoner. Deze overdracht valt over het algemeen samen met het overhandigen van de voordeursleutel.

Milieupas vermist?
Als uw milieupas is zoekgeraakt of zichtbaar beschadigd verzoeken wij u contact op te nemen met het KlantContactCentrum van RMN of een aanvraagformulier voor een nieuwe pas in te vullen. De oude milieupas wordt geblokkeerd.

Locaties verzamelcontainers

In de verschillende RMN gemeenten staan ook openbare (ondergrondse) verzamelcontainers waar u uw grondstoffen naar toe mag brengen. Deze containers staan vaak bij winkelcentra en andere locaties in uw gemeente.

Deze containers zijn voor iedereen toegankelijk.

>>> Bekijk hier de dichtstbijzijnde verzamelcontainers bij u in de buurt <<<

Locaties luiercontainers

In sommige gemeenten is het mogelijk om luiers (met billendoekjes) en incontinentiemateriaal apart in te leveren voor recycling. Door de luiers apart in te leveren bij inzamelpunten is de container voor restafval minder snel vol. Op deze locaties zijn ook kosteloos (geparfumeerde) inzamelzakken verkrijgbaar.

Deze containers staan vaak bij scholen en kinderdagverblijven in uw gemeente.

>>> Bekijk hier de locaties bij u in de buurt <<<

Veelgestelde vragen over milieupassen

Kan ik een milieupas/chip krijgen voor een andere ondergrondse verzamelcontainer?2020-04-03T09:52:29+00:00

Neemt u contact op met de afdeling Publiekscontacten van RMN. Dit kan telefonisch op 0900-6039222 of per email info@rmn.nl. Dan bekijken we gezamenlijk wat de mogelijkheden zijn.

Ik heb geen milieupas ontvangen. Wat nu?2021-06-16T15:00:38+00:00

U ontvangt alleen een milieupas voor de (ondergrondse) verzamelcontainer wanneer u geen container voor restafval (meer) heeft.

Mijn milieupas/chip heeft zichtbare schade en werkt niet meer. Wat nu?2020-04-03T09:50:32+00:00

Neemt u contact op met RMN (0900-6039222 of info@rmn.nl) voor meer informatie. U kunt eventueel ook langskomen op het kantoor van RMN, Lange Brinkweg 81 in Soest. Hier kunt u namelijk persoonlijk een vervangende milieupas/chip afhalen.

Ik ga verhuizen, wat doe ik met mijn milieupas/chip?2020-04-03T09:49:16+00:00

De milieupas/chip behoort bij het adres. Laat de milieupas/chip achter in de woning of draag deze gelijk met de huissleutels over aan de nieuwe bewoner.

Kan ik een extra milieupas/chip krijgen?2020-04-03T09:48:38+00:00

Nee, per huishouden wordt er maar één milieupas/chip verstrekt, het is ook niet mogelijk (ook niet tegen betaling) een extra milieupas/chip voor uw adres aan te vragen.

Moet ik betalen voor het gebruik van de ondergrondse verzamelcontainer?2020-04-03T09:49:53+00:00

Nee, aan het gebruik van de milieupas/chip voor de ondergrondse verzamelcontainer zijn geen extra kosten verbonden.

Mag ik op een andere (ondergrondse) verzamelcontainer voor restafval worden aangesloten?2021-06-16T13:36:35+00:00

U kunt dit verzoek indienen bij RMN op telefoonnummer 0900-6039222 of via e-mailadres info@rmn.nl. Wij zullen dan bekijken en beoordelen of dit mogelijk is.

De verzamelcontainer die ik gebruik is vol/kapot, wat nu?2023-03-10T13:58:05+00:00

Neem contact op met het Klantcontactcentrum van RMN: 0900-6039222 of via info@rmn.nl. RMN zorgt er dan voor dat de verzamelcontainer zo spoedig mogelijk geleegd of gerepareerd wordt. Plaats in ieder geval geen geval afval naast de container. Doet u dit wel dan bent u in overtreding en kunt u een bekeuring krijgen.

Ik maak gebruik van een verzamelcontainer en ben de milieupas/chip kwijt, wat nu?2023-03-10T13:59:10+00:00

U kunt een nieuwe milieupas/chip aanvragen. Neem daarvoor contact op met het Klantcontactcentrum van RMN: 0900-6039222 of stuur een e-mail naar info@rmn.nl.

De oude milieupas/chip blokkeert RMN dan direct.

Waar vind ik een openbare verzamelcontainer voor bijvoorbeeld textiel of glas bij mij in de buurt?2021-04-28T14:49:30+00:00

In de RMN app en op deze website vind u de locaties van de openbare verzamelcontainers in uw woonplaats.

Ga naar de bovenkant