Google service frame wordt alleen gebruikt voor distributie in de Google Playstore. RMN maakt gebruik van betaalde software en is feitelijk geen ‘gratis’ app. Er worden geen gegevens van bewoners bijgehouden met de app. De app is puur bedoeld om bewoners op de hoogte te brengen van de planning voor de inzameling.

Uw adres wordt niet onthouden op een iPhone/iPad:

  • Resetten iPhone
    • Het kan soms gebeuren dat uw telefoon oude instellingen onthoudt of moeite heeft met het opslaan en bewaren van instellingen. Dat is eenvoudig te verhelpen door uw telefoon een reset te geven. Hoe deze reset uitgevoerd kan worden hangt of van welk type telefoon  u heeft. Via deze link vindt u een goede uitleg per type iPhone.
  • Verversen geheugen
    • Het niet opslaan van de instellingen is alleen via de eigen telefoon te verhelpen. Het beste is uw telefoon te resetten zoals hierboven omschreven. Soms ontstaat dit probleem door het updaten van de telefoon of een gebrek aan opslagruimte. Het opslaan van de gegevens gebruikt een aantal MB’s aan data en die moeten weggeschreven kunnen worden. Het onderstaande kan helpen bij het probleem:
      • Ga naar instellingen > Algemeen > iPhone-opslag
      • Daar zoekt u de RMN Afvalbeheer app in de getoonde lijst op. Klikken om instellingen van app te bekijken.
      • Klik eerst op ‘Ruim op’.
      • Klik daarna op ‘Verwijderen app’.
      • Is dit gebeurd, installeer dan opnieuw de RMN Afvalbeheer app.
      • Controleer tevens of ‘Ververs op achtergrond’ aan staat.
      • Controleer of er voldoende ruimte beschikbaar is om gegevens op te slaan.
      • Controleer of apps gegevens mogen wegschrijven.
  • App opnieuw installeren
    • Een alternatief kan zijn om de app opnieuw te installeren. Installeer de RMN Afvalbeheer opnieuw. Door de app te verwijderen en daarna opnieuw te installeren zijn de problemen meestal opgelost.

Android gebruikers

  • Er kunnen diverse zaken van invloed op het ontvangen van meldingen. Wij kunnen niet zien waarom u geen meldingen ontvangt, wij zien alleen of een melding is verstuurd. Hieronder geven we u een aantal tips en mogelijkheden om te kijken of het probleem kan worden opgelost. Daarbij kan de reactie verschillen per provider, netwerk, toestel en eigen updates. Apple en Android geven geen 100% garantie op ontvangst van meldingen.
    • Niet optimaliseren batterij
      • Instellingen > Batterij > Optimalisatie batterij > kies de betreffende app RMN Afvalbeheer En selecteer daar > Niet optimaliseren
      • Dan zal de telefoon niet langer de push berichten onderdrukken vanwege de energiebesparing.
  • Gegevens opnieuw instellen
    • Een app kan oude gegevens vasthouden in het geheugen. Door het geheugen van de app te wissen en de instellingen opnieuw op te slaan kunnen pushberichten weer geactiveerd worden.
    • Ga naar Instellingen > Apps > RMN > Opslagruimte > Gegevens wissen
    • Daarna gaat u naar de app en stelt u uw postcode en tijdstip pushberichten opnieuw in.
  • Achtergrond taken aan laten staan
    • Zorg dat de Afvalbeheer app op de achtergrond taken mag uitvoeren of ontvangen. Soms kan Android de vraag stellen om achtergrondtaken van apps uit te zetten. Daarmee wordt ook het ontvangen van pushberichten voor een app uitgezet. Zorg ervoor dat de functie ‘Achtergrondgegevens beperken’ is uitgeschakeld.
  • Instellingen van Protected Apps
    • Wanneer u bij toestellen als de Huawei werkt met Protected Apps kan deze er voor zorgen dat u geen berichten ontvangt. Het toelaten van de app is belangrijk om berichten te ontvangen. Meer informatie hierover via deze link of deze film.
  • Verbinding met internet
    • Wanneer u geen internetverbinding heeft, kan het pushbericht niet worden afgeleverd. Dit kan gebeuren als u alleen internet via wifi gebruikt. Als u geen verbinding met wifi heeft op het moment dat het pushbericht verzonden wordt, ontvangt uw telefoon het bericht niet.
  • Instellingen
    • Wijzig de tijd die u ingesteld heeft om pushberichten van de Afvalbeheer app te ontvangen en sla deze op. U kunt kiezen uit 13.00 uur, 19.00 uur, 01.00 uur en 07.00 uur. U kunt proberen dit op een later moment weer te wijzigen naar een ander tijdstip.
  • Proxy servers of Firewall
    • Sommige servers of de firewall van uw modem kunnen de meldingen tegenhouden.
  • Sommige providers en telefoonaanbieders
    • Soms houdt een provider pushberichten tegen.
  • Energiestand
    • Wanneer uw toestel onvoldoende is opgeladen kan de batterij besparende energiestand de berichten tegenhouden. Controleer of uw toestel energiebesparende instellingen heeft die de pushberichten kunnen blokkeren.

Hebben bovenstaande tips niet geholpen? Heeft de informatie u niet verder kunnen helpen? Wij gaan na wat voor u een mogelijke oplossing is als u ons de volgende gegevens toestuurt:

  • Wat is uw postcode en huisnummer?
  • Welk type toestel en besturingssysteem (iOS, Android, Windows, iPhone, iPad, Samsung, Nokia) gebruikt u?
  • Op welk tijdstip stelt u uw meldingen in?
  • Eventueel een korte aanvullende toelichting van uw vraag.