Digitaal inzamelschema en RMN app2021-04-28T11:20:39+00:00

Veelgestelde vragen en antwoorden

Digitaal inzamelschema en RMN app

Als ik het online inzamelschema wil openen dan krijg ik een foutmelding. Wat nu?2021-06-16T11:04:19+00:00

Heeft u het inzamelschema eerder online geraadpleegd en lukte het toen wel? Het kan zijn dat het geheugen van uw computer naar een oude (niet meer bestaande) pagina verwijst. Typ dan Ctrl+F5 (Ctrl toets ingedrukt houden en dan de F5 toets indrukken). Daarmee vernieuwt u de pagina. Mogelijk is het probleem daarmee opgelost. Lukt het met deze tips nog niet? Neem dan contact op met RMN.

Ik heb geen papiercontainer. Waarom staan de inzameldagen dan toch in mijn inzamelschema?2021-06-16T11:04:59+00:00

Alle laagbouwhuishoudens kunnen gebruik maken van een papiercontainer. Op basis daarvan is het inzamelschema ingericht. Ook als u geen gebruik maakt van de container zijn de inzameldagen daarom toch zichtbaar in uw inzamelschema.

In het inzamelschema staat een afvalzak als icoon voor restafval. Betekent dit dat ik het restafval in zakken moet aanbieden?2021-06-16T11:06:09+00:00

Nee, het icoon in het inzamelschema geeft niet het inzamelmiddel, maar de afvalsoort aan. In dit geval restafval. Dit wordt op de gebruikelijke manier ingezameld. Bij laagbouw huishoudens is dat met minicontainers, bij hoogbouw gebeurd dit door middel van verzamelcontainers of ondergrondse containers.

RMN kan het inzamelschema op elk moment wijzigen. Hoe weet ik of er wijzigingen zijn aangebracht in het inzamelschema?2021-06-16T11:07:11+00:00

Als uw inzameldagen gedurende het jaar wijzigen, ontvangt u daarover van RMN een brief. De gewijzigde inzameldagen kunt u dan direct bekijken in het online inzamelschema.

Volgens mij is het inzamelschema niet compleet. Wat nu?2021-06-16T11:08:33+00:00

In het inzamelschema zijn alleen de afvalsoorten/grondstoffen vermeld die op het vermelde adres aan huis worden ingezameld. Wordt bij u bijvoorbeeld alleen PMD (plastic, metaal (blik) en drankenkartons) aan huis ingezameld, dan zal alleen PMD in het inzamelschema te zien zijn. Ontbreken er bij u ten onrechte afvalsoorten/grondstoffen in het inzamelschema, neem dan contact op met RMN.

Ik ontvang geen meldingen via de app. Hoe kan dat?2021-06-16T11:11:39+00:00

Als u via het menu heeft aangegeven herinneringsberichten te willen ontvangen en u ontvangt deze niet, dan kan dit verschillende oorzaken hebben. Hieronder een aantal mogelijke oplossingen:

  • Controleer uw netwerksignaal.
  • Zorg dat u verbonden bent met Wi-Fi. Controleer of de slaapstand voor Wi-Fi ingesteld staat op “altijd” (Instellingen > Wi-Fi > knop Menu > Geavanceerd > Wi-Fi behouden in slaapstand).
  • Zet de energiebesparing uit.
  • Zorg ervoor dat “achtergrondgegevens beperken” is uitgeschakeld.
  • Zorg dat u uw mobiele data aan heeft staan. Wanneer deze niet beschikbaar is en u bent verbonden via Wi-Fi, dan moet u ervoor zorgen dat de batterij besparende stand is uitgeschakeld.
  • Probeer een andere dataverbinding. Wanneer u gebruik maakt van Wi-Fi, probeer dan “mobiele data” en omgekeerd.
  • Installeer Push Notifications Fixer en/of DNSet op uw telefoon.
Ik moet steeds opnieuw mijn postcode en huisnummer intypen, hoe kan ik dat oplossen?2019-12-17T13:02:55+00:00

Als u na het installeren van de app steeds weer opnieuw uw postcode en huisnummer moet intypen om uw inzamelgegevens te kunnen zien, kunt u proberen om de app helemaal van uw telefoon te verwijderen en opnieuw te installeren. Vaak is het probleem daarmee opgelost.

Er is een update van de app geweest en nu ontvang ik geen meldingen meer, hoe kan dat?2019-12-17T13:02:23+00:00

Een app kan oude gegevens vasthouden in het geheugen. Door het geheugen van de app te wissen en de instellingen opnieuw op te slaan kunnen pushberichten weer geactiveerd worden.

Ga naar Instellingen > Apps > RMN > Opslagruimte > Gegevens wissen

Daarna gaat u naar de app en stelt u uw postcode en tijdstip voor de meldingen opnieuw in.

De ophaal ‘afspraken’ van de container staan voor de hele dag in mijn agenda. Hoe pas ik dat aan?2019-12-17T13:01:59+00:00

Afhankelijk van de agenda die u gebruikt, kunt u onderstaande stappen volgen. (voorbeeld Google agenda)

U kunt de agenda met ophaaldata verbergen, maar er wel voor zorgen dat u een melding ontvangt. Hiervoor gaat u naar de instellingen van uw agenda.

U kunt hier klikken op melding toevoegen onder Meldingen voor afspraken. Hier kunt u een melding (herinnering) toevoegen. Hier kunt u dan ook zelf bepalen wanneer u de melding wilt ontvangen. Bijvoorbeeld 12 uur van tevoren.

Als u het vinkje van de agenda dan uitzet, dan ziet u de afspraak niet meer in uw agenda, maar ontvangt u wel een melding wanneer de container aan de weg moet.

Ik wil het inzamelschema graag op papier, maar ik heb geen printer. Wat nu?2021-06-16T12:59:40+00:00

Wij bieden elk jaar in oktober/november de mogelijkheid een papieren versie van het nieuwe inzamelschema bij ons aan te vragen. Wij plaatsen hiervoor advertenties in de plaatselijke krant met daarbij een bon waarmee u het inzamelschema kunt aanvragen. Deze bon kunt u kosteloos retour sturen. Het inzamelschema wordt dan eind december toegestuurd. U kunt ook gebruik maken van het online formulier Stuur mij een inzamelschema.

Wanneer ik mijn postcode en huisnummer intyp, dan verschijnt er geen inzamelschema. Wat nu?2021-06-16T13:03:08+00:00

Neem contact op met RMN. Onze medewerkers proberen dan samen met u de oorzaak te achterhalen zodat het probleem kan worden opgelost.

Terug
Ga naar de bovenkant