Gebruik (ondergrondse) verzamelcontainers (FAQ)2023-06-23T11:47:17+00:00

Veelgestelde vragen en antwoorden

Ondergrondse containers; Hoe gebruik ik die?

Kan ik een milieupas/chip krijgen voor een andere ondergrondse verzamelcontainer?2020-04-03T09:52:29+00:00

Neemt u contact op met de afdeling Publiekscontacten van RMN. Dit kan telefonisch op 0900-6039222 of per email info@rmn.nl. Dan bekijken we gezamenlijk wat de mogelijkheden zijn.

Ik heb geen milieupas ontvangen. Wat nu?2021-06-16T15:00:38+00:00

U ontvangt alleen een milieupas voor de (ondergrondse) verzamelcontainer wanneer u geen container voor restafval (meer) heeft.

Mijn milieupas/chip heeft zichtbare schade en werkt niet meer. Wat nu?2020-04-03T09:50:32+00:00

Neemt u contact op met RMN (0900-6039222 of info@rmn.nl) voor meer informatie. U kunt eventueel ook langskomen op het kantoor van RMN, Lange Brinkweg 81 in Soest. Hier kunt u namelijk persoonlijk een vervangende milieupas/chip afhalen.

Ik ga verhuizen, wat doe ik met mijn milieupas/chip?2020-04-03T09:49:16+00:00

De milieupas/chip behoort bij het adres. Laat de milieupas/chip achter in de woning of draag deze gelijk met de huissleutels over aan de nieuwe bewoner.

Kan ik een extra milieupas/chip krijgen?2020-04-03T09:48:38+00:00

Nee, per huishouden wordt er maar één milieupas/chip verstrekt, het is ook niet mogelijk (ook niet tegen betaling) een extra milieupas/chip voor uw adres aan te vragen.

Moet ik betalen voor het gebruik van de ondergrondse verzamelcontainer?2020-04-03T09:49:53+00:00

Nee, aan het gebruik van de milieupas/chip voor de ondergrondse verzamelcontainer zijn geen extra kosten verbonden.

Mag ik op een andere (ondergrondse) verzamelcontainer voor restafval worden aangesloten?2021-06-16T13:36:35+00:00

U kunt dit verzoek indienen bij RMN op telefoonnummer 0900-6039222 of via e-mailadres info@rmn.nl. Wij zullen dan bekijken en beoordelen of dit mogelijk is.

De verzamelcontainer die ik gebruik is vol/kapot, wat nu?2023-03-10T13:58:05+00:00

Neem contact op met het Klantcontactcentrum van RMN: 0900-6039222 of via info@rmn.nl. RMN zorgt er dan voor dat de verzamelcontainer zo spoedig mogelijk geleegd of gerepareerd wordt. Plaats in ieder geval geen geval afval naast de container. Doet u dit wel dan bent u in overtreding en kunt u een bekeuring krijgen.

Ik maak gebruik van een verzamelcontainer en ben de milieupas/chip kwijt, wat nu?2023-03-10T13:59:10+00:00

U kunt een nieuwe milieupas/chip aanvragen. Neem daarvoor contact op met het Klantcontactcentrum van RMN: 0900-6039222 of stuur een e-mail naar info@rmn.nl.

De oude milieupas/chip blokkeert RMN dan direct.

Waar vind ik een openbare verzamelcontainer voor bijvoorbeeld textiel of glas bij mij in de buurt?2021-04-28T14:49:30+00:00

In de RMN app en op deze website vind u de locaties van de openbare verzamelcontainers in uw woonplaats.

Ga naar de bovenkant